CRASH-KURS i
SERVERINGSFAG
"Viktigste ressurs er alltid personalet!"
Suksessen av hver bedrift er avhengig av god service
som resulterer i fornøyde gjester, som har en tendens å komme tilbake og sprer ryktet.
Dette er en tre timers crash-kurs for serveringsbedrifter som ønsker å øke kvaliteten på servicen og derved resultatet. Et perfekt kurs for din bedrift som trenger en kunnskapsboost av personalet (eller vikarene i høysesongen) som du ikke har tid og ressurser til og ta deg av selv.
PRAKSIK
Riktig polering av utstyr som glass, bestikk og andre gjenstander
Dekorasjon; servietter og pynt i forhold til arrangementet
Oppdekking til À la carte, selskap og konferanse
Servering av mat og drikke
Bære- og ryddeteknikker
Bararbeid
***
TEORI
Mat og drikke:
Presentere og forklare menyer og drikkekart
Anbefale drikke og mat i kombinasjoner
Skjenke drikkevarer og utøve ansvarlig skjenking i henhold til alkoholloven
Intoleranser og allergiske reaksjoner på grunn av mat og drikke
Kvalitetskontroll av anretning, utstyr og serveringslokale
Salg og service:
Utøve profesjonell service og gjestebehandling
Følge krav til bekledning og drøfte arbeidsantrekkets utforming med tanke på
Anvende enkle prinsipper for mersalg og markedsføring, estetikk, hygiene, helse, miljø og sikkerhet
Organisering og kjøreplan
***
STED: Dine lokaler
ANTALL PERSONER: Opp til fem personer (flere etter avtale)
SPRÅK: Norsk eller engelsk
PRIS: 8.900,- kr. pluss reise og logi (eks. mva.)
MIN BAKGRUNN: Fagbrev som servitør fra 2 stjerners Michelin Restaurant, Hotel Résidence i Tyskland. Mange års erfaring i restaurant-, service- og turistbransjen fra Tyskland, Frankrike, Tyrkia og Norge. Undervisning og veiledning av voksne for Fylkeskommunen/OPUS Salten i Servitørfaget.